vrijdag 5 september 2014

Chantal Janzen trekt ruim 1,3 miljoen kijkers met Gouden Loeki Gala 2009


De uitreiking van De Gouden Loeki 2009 aan de reclame-spot ‘Walk-in-fridge’ van Heineken trok vrijdag 1.338.000 kijkers (madl: 20.0%) naar Nederland 1. Het gala werd gepresenteerd door Chantal Janzen.

Daarmee bezet de live-uitzending met de knappe blondine vanuit de Passenger Terminal in Amsterdam de vijfde plaats in de kijkcijfer top-15 van vrijdag.

Vorig jaar trok De Gouden Loeki 2008 met presentatrice Caroline Tensen nog 1,2 miljoen kijkers, terwijl de editie van 2007 met Reinout Oerlemans 1,5 miljoen kijkers scoorde.

De winnende reclamespot ‘Walk-in-fride’ begint met een vrouw, die in haar nieuwe huis haar walk-in-closer laat zien aan haar vriendinnen. Opeens klinkt er gebrul van mannen die een kamergrote koelkast vol bier ontdekken.

De bierreclame ‘Limburg’, door Chantal Janzen op zijn limburgs aangekondigd, van Brand werd tweede en de commercial van Beter Horen met de bekende Ajax-voetballer Luis Suarez eindigde als derde.

De bierreclame 'walk-in fridge' van Heineken heeft vrijdag de Ster Gouden Loekie 2009 voor beste tv-commercial gewonnen. Het publiek gaf de reclame de meeste stemmen.

In de commercial schreeuwen in een nieuw huis eerst vrouwen van blijdschap bij het zien van een grote verkleedruimte van de vrouw des huizes, waarna gebrul opklinkt van mannen die een kamergrote koelkast vol bier bij de man ontdekken.

De andere kandidaten in de finale van de jaarlijkse reclameverkiezing waren de bierreclame 'Limburg' van Brand (tweede), Beter Horen met Ajax-voetballer Luis Suarez (derde), de Zak van Sinterklaas van Bol.com (vierde) en Pokkie Foetsie van KPN (vijfde). Musical ster Chantal Janzen presenteerde de spetterende show.