donderdag 22 november 2012

Chantal Janzen in tranen na laatste voorstelling Petticoat

Chantal Janzen in tranen na laatste voorstelling Petticoat.   Chantal Janzen weet zeker dat ze het niet droog houdt en moet huilen na de laatste opvoering van haar musical Petticoat. De slotvoorstelling vindt plaats op 31 juli in Apeldoorn. "Ik ga helemaal gestrekt op de vloer en ik denk dat ik dan heel erg moet huilen", voorspelt Chantal Janzen voor de camera van Novum Nieuws. De tranen zullen niet alleen vloeien van verdriet, maar ook vanwege opluchting. "Het is zwaar om zes, zeven keer in de week te presteren", legt ze uit. "Op een gegeven moment is je lijf gewoon heel moe, dus ik denk dat ik ook wel jank van moeheid." Petticoat werd speciaal voor Chantal Janzen geschreven. De musical, over een meisje van het platteland dat het wil gaan maken in de grote stad, ging vorig jaar oktober in première. Ook toen hield ze het niet droog. Overigens is Chantal Janzen nog niet van Petticoat af, want thuis wordt ze er nog dagelijks mee geconfronteerd. Haar 2-jarige zoontje James is namelijk een groot fan van de titelsong van de musical. "Als ik twee shows op zaterdag en twee op zondag heb gespeeld en ik kan Petticoat niet meer horen, dan hoor ik maandagochtend: mama, zingen", vertelt ze. "Dus ik denk dat Petticoat voorlopig niet uit mijn leven verdwijnt." Chantal Janzen viert Petticoat succes op Pettiboat. De hitmusical Petticoat was wegens het doorslaande succes van 20 tot en met 24 juli nog één keer te zien in Koninklijk Theater Carré. En om dit te vieren gaat ging de cast van de succesvolle show lekker barbecueën op een wel hele speciale locatie. Chantal Janzen, Marjolijn Touw, Anne-Marie Jung, Kees Boot, Mike Weerts en Roon Staal genoten woensdag van een heerlijke BBQ op de Pettiboat. Ook enkele fans van de musical waren aanwezig. Hoofdrolspeelster Chantal Janzen kan maar moeilijk afscheid nemen van haar glansrol: "Het is een rare gedachte dat dit mooie avontuur binnenkort zal eindigen. De komische maar ook de aangrijpende kanten van het verhaal zijn verslavend om te spelen en het zal erg lastig zijn om dit los te moeten laten. Kom dus vooral allemaal kijken, nu het nog kan!" Petticoat met in de hoofdrol Chantal Janzen was dit jaargang met 300.000 bezoekers de meest succesvolle reizende musical.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten